12 Mart 2013 Salı

Tat bi makara yapmayı başardım...

    
           Herkese kucak dolusu merhaba hemde en papatyalı olanlarından :)

           İşte sonunda denedim ve başardım. İzmit, Real alışveriş merkezindeki; Tat bi makara standından alıp yediğimin, tıpkısının aynısını yapmanın zaferini resimlemeyi başardım. İnternetten bulduğum makara tarifini ne olur ne olmaz diye yarım ölçekli hazırlayıp denedim. Sonucu ailecek o kadar çok beğendik ki, 2 adet olan silindirlerimiz pişer pişmez yedik, diğer makaranın pişmesini bekledik J Alaram ise kendisine verdiğimiz hamurla oynadı oynadı, pişen makaraların üzerindeki şekerli kısmı yiyip hamur kısmını benim ağzıma attı. J
           Hani 32+2 haftalık hamilelik + 29 aylık marifetli kelebeğimle bunu yapmayı göze alabildim. Gerçi evde yardımcımda çoktu tabiki. Eksik olmasınlar. Tarifini aldığım pembe kekik blog sahibine de çok teşekkür ederim. Malzemeler tam kararında yazılmış.

 
** TAT Bİ MAKARA **



Malzemeler:

1 kg un
500 ml ılık süt
50 gr maya
6 yumurta sarısı
100-120 gr tereyağı
1/2 yemek kaşığı tuz
2 yemek kaşığı şeker
Toz Tarçın
Toz şeker
Dövülmüş fındık, badem veya Hindistan cevizi

Yapılışı:
·         Ilık sütte mayayı eritiniz ve mayanın kabarmasını bekleyiniz.
·         Yumurta sarıları ve eritilmiş tere yağını birlikte çırpınız ve tuz ve şeker ilave ediniz.
·         Yumurta karışımına, mayalı süt ve unu ilave edip birlikte iyice karıştırınız ve hamuru yoğurunuz.
·         Hamurun üzerine bez örtüp ılık bir yerde mayalanması için bekletiniz.
·         Hamur mayalandıktan sonra oval olarak açınız ve ruletle dışarıdan içeriye doğru uzun şeritler halinde kesiniz. ( Ben hamuru açıp kesmek yerine uzun şeritler olarak silindire doladım. )
·         Silindiri fırça ile yağlayıp silindirin etrafına şeritleri teker teker sarınız.
·         Şeritlerin birleşmesi için silindiri tezgahta ileri geri hareket ettiriniz.
·         Hamuru eritilmiş tereyağı ile yağlayıp toz şekere bulayınız.
·         Mümkünse kömür ateşinde pişiriniz.
·         Her tarafı eşit kızarana kadar çeviriniz.
·         Yeterince karamelize olduğunda ateş üzerinden alınır. İsteğe bağlı olarak tarçın, toz şeker veya dövülmüş badem ya da fındık serpilir. ( Ben hamuru yağladıktan sonra; şekerli olarak, birde; şeker, ceviz, tarçın karışımına bulayıp pişirdim.  )
·         Aşağıda eklediğim videolardan makara çörek tarifinin  orjinalini de buradan görebilir ve nasıl pişirildiğini izleyip daha geniş bilgiye sahip olabilirsiniz.Tarifin yazılı olarak orjinalini görmek için burayı tıklayınız.
Read more: http://www.pembekekik.com/2011/05/prag-mayal-corek.html#ixzz2NJEr8wnK
Not: Babam pişirebilmemiz için silindir tahta buldu yanlarından demir çubuk taktı böylece borcama havada kalacak şekilde askıda bırakabildik. 250º C de heryerinin nar gibi kızarmasını sağladık, piştikçe çevirdik. Yarım ölçü kullandığım malzemeler ile resimdeki gibi 8 adet makara çıktı.
Afiyet olsun.

4 yorum:

  1. Azmin elinden bir şey kurtulmaz babanızın da ellerine sağlık.Silindiri yapmış. Çörek harika görünüyor. Ellerinize sağlık. Afiyet şeker olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım benim gerçekten istemek, heves etmek gerek. Tarifini yayınladığın için tekrar teşekkürler.

      Sevgilerimle...

      Sil
  2. Babnın elelrine sağlık canım,
    Çörekte nefiss görünüyor.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım benim, konu boğaz olunca herkes seferber oldu işte :)
      Tadıda görünüşü gibi nefisss :)

      Sevgilerimle...

      Sil

Minik bir yazı da olsa beni unutma :)