7 Mayıs 2014 Çarşamba

23 Nisan İlayda' mın doğum günü...

          İlk doğum günleri özeldir, güzeldir, heyecanlıdır. Artık onun 1 yaşı vardır. Bebeğim 6 aylık oldu, 8 aylık oldu, 10 aylık oldu lafları biter ve 1 yaşında denir L Buruk bir sevinç, kızım büyüyor...
          Evimizde özellikle son bir aydır; nasıl olur, neler olur, süsler nasıl olsun, menüde neler olsun, kimler gelsin... derken caaanımmm tatlı heyecan bitti ve hoş tatlı anımız kaldı doğum gününden geriye. Resimlerimiz, videolarımız bize o günü ilerde unutturmaması için sevgili gelen arkadaşlarımız eşliğinde bol bol çekildi. Yorgunluğuma ve uğraşıma değen ellerine sağlık cümleleri ve beni yapımı çok zorlayan pinyatanın çocuklar ve büyüklerdeki özellikle Alara’ mda ki heyecanına iyiki yapmışıp dedirtti. “Anne ne zaman patlatıcaz, ne zaman patlatıcaz, pasta yiyince mi patlatıcaz, hediyeleri açınca mı patlatıcaz” sorusu ne kadar sabırsızlandığını gösteriyordu. İş sopayla vurmaya gelince kimse başaramadı. Sanırım biraz sağlam yapmışım. Yapım aşamasını yazacağım.
          Pastasından menüsüne, magnetinden butik kurabiyesine kadar hiçbirşeyin Alara’ mın doğum gününden eksik kalmamasına çok özen gösterdim. Kıyafetini annanenin ablan için diktiği minie mause kıyafetini giydirdim. Sanada nasıl yakıştı ahh ahhh uğur böceğim benim J “1” şeklinde yaş pastanı ellerimle yaptım. Butik kurabiyeni yaptım. Annanesi Alara’m daki gibi yaprak sarmasını getirdi. Zeynep kısır yapmış, Emel abla külah pasta yaptı getirdi. Hepimizin ellerine sağlık!


Böylece;

“1” şeklinde yaş pasta
Butik kurabiye
Sodalı kıymalı poğaça
Ispanaklı gül börek
Kısır
Yaprak sarma
Külah pasta
Güllü saray lokumu
masamızdaki yerlerini aldı ve afiyetle yendi.


          Hediye magnetlerimiz Alara’m daki gibi seçilmekte çok zorlanıldı. 4 çeşit ve her biri çok şirin resimlerden oluşunca seçmek epey zor oluyor J
          İlayda’ m baharım, evimin küçüğü, yaramazım, haylazım, neşe kaynağımın 2. si J iyiki geldin evimize, aramıza, hayatımıza. Sen ve ablanla öyle mutluyum ki. Allah sizin eksikliğinizi ve acınızı göstermesin. 1 yaşına; 11.200kg, 76cm boyla girdin J Bana benzeyen sol yanağında ki gamzen sana çok yakışıyor. Bakışlarındaki gülümseme evin küçüğüyüm biliyormusunuz diyor J


          Pinyata yapımı hiç aklımda yokken, 30 nisan doğum günü olan kızına yaptığının resmini gönderen arkadaşımdan ilham alıp hevesleniverdim. Balonla yapmayı uygun gördüm. Tutkalla yapıştırdığında patlatmak zor olur diye düşünüp su ve un karışımını sürüp gazete kağıtlarını yapıştırdım, kuruttum. Bu aşamayı 3 kez tekrarladım. Kuruması epey zaman aldığından 2 günümü aldı. Grapon kağıtları ile civciv şeklini vermeye çalıştım. Komik de oldu. Babamız da sağolsun gecenin 02:30 unda göz ve dudak şeklini yapıp boyadı sulu boyalarla J Kızlarım, gelen minik misafirlerimiz hatta büyükler olarak bizler patlatma aşamasında epey güldük. Patlamayan, dağılmayan pinyataya annanemiz el attı, parçaladı J Doğum günü kızım, miniğim, İlayda’m biraz korktu ses ve vurmadan dolayı biraz ağladı L İçindeki ufak tefek hediyeler minikleri çok sevindirdi. Çam sakızı çoban armağanı. 23 Nisan 2013 doğum tarihi olan yavrum, hem doğum gününde annanenin “1” şeklinde yaptığı yaş pasta ile aile arasında, hemde 27 Nisan’ da arkadaşlarımızla yaptığımız minik kutlama ile hoş bir eğlence yaşadığımızı, yaşattığımızı düşünüyorum.

         Gecenin 02:00 sinde sabah ki şaşkınlığınızı ve mutluluğunuzu görelim diye balonlar ve süslerle cıvıl cıvıl bir salon yaptık. Yüz ifadelerinizi tarif bile edemem J Meraklı ve heyecanlı bekleyiş ikinizde de vardı. Yukarısını gösterip “uhh uhhhh hhüüühhh” sesleri İlayda’ m sana ait. “Anne doğum günü için mi süslediniz” sözleri de Alara’ m sana J Birkaç gündür İlayda’ ya “İlayda’ m 23 Nisan senin doğum günün, ama pastanın mumunu ben üfliycem çünkü sen mimiksin üfleyemezsin” deyip duruyordun J

          Şimdilik bu kadar yeterli demi kızlarım. Sevgiyle kalın. İkinizinde bana geldiğiniz günleri ve sonraki her günlerimizi birlikte geçirdiğimiz için kutluyorum. En kötü günümüz böyle olsun. Sizleri çok seviyorum...

Sevgilerimle...

2 yorum:

  1. sağlıklı ve mutlu uzun ömürler dilerim kızlarınıza , doğum günü kutlu olsun...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim :) Aminnn inşallah. Allah isteyen herkese nasip etsin...

      Sevgilerimle...

      Sil

Minik bir yazı da olsa beni unutma :)